Prethodni:
- Nadalex
- /
- Copywriter
- /
Koliko su naslovi tekstova važni u online marketingu
Svi koji pišu online bez obzira da li su u pitanju blogovi, članci, online marketing materijali ili Facebook oglasi, nalaze se pred mnogobrojnim izazovima, a kao glavna dilema postavlja se pitanje fokusa. Uobičajeno je mišljenje da su naslovi najvažniji deo poruke, ali i ovde treba biti obazriv. Mogu se pronaći i brojni saveti kako napisati dobar naslov i njih svakako treba razmotriti kako bi što bolje izašli na kraj sa ovom problematikom i pažljivo rukovali naslovima naših tekstova.
Pedesetih godina prošlog veka legenda advertising-a, David Ogilvy, imao je običaj da kaže da 80% vaše poruke čini naslov. Ovo i dalje važi i kada je u pitanju online tj. digitalni marketing. Naročito kada smo suočeni sa obiljem članaka jasno je da su naslovi u službi privlačenja pažnje, i to sa maksimum 15 reči. Što je vaš naslov precizniji to više govori o vašoj ponudi ili sadržaju vašeg teksta, a samim tim imaće veće šanse kada su u pitanju famozni klikovi koji su ključni za preživljavanje online tekstova.
Naslovi moraju biti domišljati kao što su to uvek i bili, ali je vrsta njihovog uticaja znatno promenjena. Dok su u klasičnom oglašavanju naslovi u sebi nosili dozu humora i misterioznosti, danas je njihova uloga više funkcionalna jer moraju na jasan, efikasan i brz način ukazati na ono što želite da ponudite ili dokažete. Zato su u današnje vreme naslovi postali lukava mešavina aspekta kreativnosti i funkcionalnosti.
Evo jednog banalnog primera: ljubitelj ste životinja i na Facebook-u ste lajkovali nekoliko stranica koje govore o njima. Shodno tome, na vašoj početnoj strani naćićete i brojne tekstove koje ove stranice objavljuju. Da li ćete kliknuti na tekst pod naslovom “Zanimljivosti o psima” ili na “Najneverovatnije činjenice o psima koje do sada niste znali”?
Forma je promenjena, ali funkcija ostaje ista
Da li iz ovoga možemo zaključiti da su naslovi tekstova koje pišemo važniji nego ikada pre? Ne. Oni su uvek bili i ostaće podjednako važni. Iako je njihova forma i koncept prilagođen vremenu u kome živimo, funkcija je ostala nepromenjena. Zato je važno biti svestan ogromnog broja ljudi koji su se danas okrenuli online pisanju i svi oni iz razumljivih razloga žele privući što veći broj čitalaca, like-ova, share-ova, komentara. Iz tog razloga današnji naslovi ne ostavljaju mnogo prostora mašti. To je zamenjeno naslovima koji zvuče praktično, ali u samom naslovu čitaoci moraju prepoznati da se iza autora teksta krije profesionalac koji dobro poznaje materiju oglašavanja i promocije.
Da, naslov je taj koji privlači pažnju. Ali ne zaboravite, sadržaj teksta je taj koji pravi razliku u digitalnom marketingu i oglašavanju ovog tipa. Stoga, bila bi prava šteta da čitaoci ostanu razočarani posle bombastičnog naslova koji obećava.
O Nadalex agenciji
Nadalex je copywriting agencija u potpunosti posvećena vašoj verbalnoj strategiji. Iz naših kancelarija u Beogradu, kao i u Lozani (Švajcarska) poslujemo sa klijentima širom Evrope.