Prethodni:
Vrednosti brenda su neretko potcenjene, a razlog tome je što često zvuče kao uopšteni principi koje svaka kompanija treba da usvoji. Međutim, vešto napisane vrednosti brenda mogu biti temelj njegove strategije, od značaja za sve koji sa kompanijom sarađuju ili u njoj rade i inspirativne za njihove svakodnevne aktivnosti. Ovo su neki od saveta kako iskoristiti prave reči na pravi način i učiniti da se kompanija istakne svojim vrednostima.
Počnite sa glagolom
Uzmimo za primer često korišćenu vrednost “inovaciju”. Napisana kao imenica inovacija kao vrednost zvuči isuviše uopšteno i pasivno. A to je upravo suprotno od onoga šta inovativna kompanija treba da predstavlja. Ukoliko umesto toga upotrebimo “biti inovativan” istog trenutka u ovaj izraz je uključen pojam akcije kao i angažovanja zaposlenih kako bi se nešto uradilo i promenilo. Tako će odeljenja koja se bave istraživanjem i razvojem na ovaj način biti pozvana na stvaranje novih proizvoda i promišljanje novih rešenja.
Budite specifični i relevantni za delatnost kojom se bavite
Ukoliko je, na primer, u pitanju firma koja se bavi unutrašnjim uređenjem, napisati samo “biti inovativan” može zvučati nedovoljno opipljivo. Ne treba oklevati već ovu vrednost dopunite sa dva, tri reda objašnjenja. Šta konkretno za vaš brend znači biti inovativan? Zato ovom primeru možemo dodati i: “Za nas inovacija znači pronalaženje novog dizajna, novih brendova, kao i uvek biti u toku sa svetskim trendovima i biti spreman da te trendove predložimo našim klijentima”. Nema potrebe da ovaj dodatni opis bude dugačak, dovoljno je da bude konkretan kako bi istakao delatnost kompanije na što bolji način.
Napišite ne manje od tri i ne više od pet vrednosti
Manje od tri vrednosti čini vaš brend oskudnim, dok ga više od pet čini previše komplikovanim. Treba da znate da vaše vrednosti nikada neće biti u stanju da obuhvate sve različite aspekte vašeg poslovanja, posebno ukoliko je to poslovanje prošireno na više različitih aktivnosti. U isto vreme, ukoliko vrednosti brenda nema dovoljno vaš brend se može učiniti nedovoljno specifičnim. Ako vaša kompanija proizvodi niz proizvoda, od automobilskih komponenti do kuhinjskih aparata, tada se treba fokusirati na vrednosti koje će zaposlene iz svih odeljenja svakog jutra motivisati kada krenu na posao – na primer, „biti inovativan“, „biti lojalan“, itd.
Privucite pažnju
Ponekad vrednosti brenda zvuče isuviše kao filozofske rasprave. Tačno je da vrednosti moraju biti inspirativne ali da bi postigle taj efekat one moraju biti i lake za pamćenje, takve da se zaposleni na njih mogu osloniti u svakodnevnom radu. Zapamtite da vrednosti brenda treba da predstavljaju iskustvo koje se može doživeti, i ne služe samo kao ukras. Jedna od vrednosti koje je brend Ikea usvojio glasi: “Smelost da se bude drugačiji. Preispitujemo postojeća rešenja i, kad pronađemo bolje ideje, spremni smo ih i promeniti”. Može li biti jednostavnije od ovog?
O Nadalex agenciji
Nadalex je copywriting agencija u potpunosti posvećena vašoj verbalnoj strategiji. Iz naših kancelarija u Beogradu, kao i u Lozani (Švajcarska) poslujemo sa klijentima širom Evrope.