Prethodni:
- Nadalex
- /
- Online marketing
- /
Upotreba i zloupotreba digitalnog marketinga
Zahvaljujući digitalnom marketingu i mogućnostima koje je sa sobom doneo kompanije ali mnogi pojedinci svoje usluge i proizvode mogu da plasiraju širom sveta. Google AdWords, Social Media, SEO… svi mi ove reči skoro svakodnevno koristimo, ali je upotreba ovih alata veoma često izvan kontrole. Ovo uglavnom proističe iz činjenice da se digitalni marketing često koristi kao cilj, a ne kao sredstvo.
Pokretanje sopstvenog business-a san je većine nas. Sada zamislite – počeli ste novi posao kao, recimo, fotograf, i želite da ga promovišete online. Prvi koraci zvučaće sjajno – kreiraćete Web, Facebook i Instagram stranicu, počećete sa objavljivanjem sadržaja i zahvaljujući prijateljima dobićete odmah niz like-ova i komentara koji će vas ohrabriti. U ovoj fazi uvereni ste da će vaš posao zaživeti.
Istina je, za svakoga ko ima ideju i želi da je promoviše, digitalni marketing zvuči kao dolina snova. Koliko puta smo čuli priču o pevaču koji je postavio video na YouTube i nakon dve noći postao najslušaniji izvođač top lista (2CELLOS, Lana Del Rei …)? Ili onu da je kompanija, na čelu sa dvadesetdvogodišnjim štreberom iz Kraljeva, uspela da proda milion aplikacija u Kini. Bez obzira na vaše godine, i sa koliko budžeta raspolažete, bićete uvereni da su mogućnosti beskrajne.
Velika bitka za like-ove
Ali, pre ili kasnije suočićete se sa surovom realnošću. Uvidećete da na Instagramu postoje milioni fotografa amatera koji svakodnevno privuku više like-ova nego vi, postaće vam jasno da broj ljudi koji je like-ovao vašu stranicu stagnira ili da ljudi koji vas prate na Twiteru nisu relevantni za posao kojim se vi bavite, niti predstavljaju vašu ciljnu grupu koja će vam omogućiti opstanak na tržištu.
Ovo je najizrazitija mana online marketinga: što je digitalni marketing dostupniji to se sve više takmičara krije iza njega. Jer sve je postalo digital (personal) marketing. Ljudi promovišu sebe, svoj život, način na koji provode svoje vreme, svoje hobije, objavljuju svoja razmišljanja. I to sve sa istim onim alatima kojima se kompanije služe da promovišu svoj business. S jedne strane ljudi imaju potrebu da svoj život javno reklamiraju, a na drugoj strani imate velike kompanije koje nemaju problema sa budžetom i imaju dovoljno radne snage da se promovišu svuda gde je to moguće. Ono što je zajedničko za ove dve kategorije takmičara je da obe jure za što više like-ova, fanova i pratilaca. Sve je postalo borba za što više komentara ili share-ova, pri čemu je najčešče daleko važniji broj fanova neko sami fanovi. Dakle, na koji način koristiti, a ne zloupotrebljavati, digitalni marketing?
Na kraju, digital nije vaš cilj
Greška koju mnoge kompanije čine je da posmatraju digitalni marketing kao cilj sam po sebi, a ne kao način da se do poslovnih ciljeva dođe. Nije cilj imati što mnogobrojniju publiku i podeliti što je više moguće sadržaja, već doći do finansijske dobiti. Stoga je strategijsko razmišljanje od ključnog značaja. Na primer, nekada je potrebno da se uspostavi balans između digitalne strategije i ne-digitalnih aktivnosti kao što su pohađanje događaja ili upoznavanje licem u lice sa ljudima koji vas prate online.
Zbog svega ovoga neophodno je ostati hladne glave i ne biti preterano oduševljen zbog pedeset like-ova koje ste upravo dobili. Razmišljajte o sledećem koraku – kako ove like-ove pretvoriti u opipljive rezultate. Na kraju krajeva, kvalitet je uvek važniji od kvantiteta, a broj like-ova nije toliko bitan kao što se na prvi pogled može učiniti. Ono o čemu treba da razmišljate jeste kako da se povežete sa tim ljudima i kako da postanete relevantni za njih. Isto tako, važan je način na koji ciljate publiku a to nije posao koji se odradi jednom u životu i nikada više. Potrebno je konstantno analizirati ostvarene rezultate i osmišljavati nove načine koji će vam pomoći da privučete ciljnu grupu. Stoga, bez obzira šta vam kažu statistike, da bi zaista došli do uspeha prvo se postarajte da zvučite ubedljivo i da vas vaši klijenti shvate ozbiljno.
O Nadalex agenciji
Nadalex je copywriting agencija u potpunosti posvećena vašoj verbalnoj strategiji. Iz naših kancelarija u Beogradu, kao i u Lozani (Švajcarska) poslujemo sa klijentima širom Evrope.