Prethodni:
- Nadalex
- /
- Copywriter
- /
Da li je copywriting samo pitanje kreativnosti?
Kada na pitanje čime se bavimo odgovorimo “Mi smo Copywriteri”, obično čujemo sledeću reakciju: “A-ha… copywriting. Vi ste znači kreativci!”. Ustaljeno je mišljenje da su kreativnost i inspiracija od ključnog značaja za posao copywriter-a. Ali, da li je zaista tako?
Sećate se one poznate pesme iz 80-tih – “words don’t come easy”? I zaista, često je samo malo inspiracije dovoljno da bi se započeo copywriting proces bilo da je u pitanju nova reklamna kampanja, vebsajt ili strategija brenda. Ali ako bi Copywriteri samo sedeli ispred računara, čekajući da ih zaseni svetlost Ideje najverovatnije bi se vrlo brzo suočili sa gomilom klijenata frustriranjih zbog nepoštovanja rokova, a ni oni sami ne bi znali u kojoj fazi se nalazi njihov projekat.
Razmislite pre nego što nešto napišete
Ukoliko se na samom početku procesa pisanja oslanjate isključivo na sopstveni talenat ili naklonjenost zvezda nećete daleko stići. Budimo realni: brifing klijenta je ključan kako bi se započeo bilo koji projekat. Što je brifing jasniji i kompletniji, to će posao biti lakši.
Ali isto tako je na nama da od brifinga nešto i napravimo. Ovo obično počinje postavljanjem pravih pitanja i pribavljanjem što je moguće više značajnih informacija. U ovoj fazi za copywriter-a važi isto što i za novinara. Na prvom mestu on mora pažljivo da osluškuje i to širom otvorenih očiju.
Nakon pribavljanja svih informacija, nastupa faza razmišljanja. Jer svaki tekst, ma koliko mali bio, je plod jasne strategije: Ko je publika? Koje poruke treba preneti? Kojim porukama dati prioritet? U stvari, copywriting je vrlo često više stvar dobre strukture teksta nego same kreativnosti.
Naporan rad i radoznalost
Kao što se može videti i copywriting je rad, rad i samo rad. Ali tom napornom radu nije na odmet dodati i dobru dozu radoznalosti. Jer što više stvari vidite, čitate, slušate, veća je verovatnoća da ćete pronaći dobre ideje. A onda je samo potrebno te ideje spojiti na pravi način. I upravo je radoznalost ta koja će napraviti razliku i učiniti vaš tekst zanimljivim.
Stoga, ne čekajte da inspiracija dođe vama, vi krenite ka njoj!
O Nadalex agenciji
Nadalex je copywriting agencija u potpunosti posvećena vašoj verbalnoj strategiji. Iz naših kancelarija u Beogradu, kao i u Lozani (Švajcarska) poslujemo sa klijentima širom Evrope.