Prethodni:
Nedavno smo pomogli klijentu u Srbiji da definiše svoju poziciju kako bi se istakao na tržištu i svoje delovanje više proširio ka business-to-business segmentu. U nastavku teksta možete saznati uopšteno o metodologiji izrade brenda koju smo tom prilikom koristili, dok ćemo u narednim postovima detaljnije obraditi svaku fazu.
Naš klijent je specijalista za opremanje enterijera i danas se nalazi u ključnom trenutku svoje istorije. Kada su u pitanju aktivnosti kompanije o kojoj je reč, one su bile usmerene kako na B2C, tako i na B2B tržište. Međutim, nakon dugog niza godina kompanija je odlučila da se na srpskom i internacionalnom planu fokusira isključivo na rad sa profesionalnim kompanijama i institucijama. Takođe, odlučeno je i da se proširi obim aktivnosti kako bi kompanija preuzela ulogu globalnog resursnog centra koji nudi rešenja za opremanje enterijera.
Koraci i strategija izrade brenda
Naš prvi korak kada je ovakva vrsta strategije u pitanju je da se što bolje upoznamo sa klijentom, njegovim trenutnim brendom i pozicijom proizvoda i usluga na tržištu. Nakon kompletiranja istraživanja započeli smo sa serijom intervjua i to ne samo ključnih ljudi u kompaniji, već su u ovaj proces bili uključeni i njihovi dugogodišnji klijenti i partneri. Ova faza nam je pružila globalnu sliku ali nam je omogućila i da shvatimo kakvo mesto kompanija zauzima na polju svog delovanja. Na taj način smo uspeli da definišemo mogućnosti koje klijent može da iskoristi, ali smo postali svesni i izazova koje treba prevazići kako bi bio u stanju da ostvari svoje ambicije a mi naš cilj – brendiranja.. U ovom konkretnom slučaju, naš klijent se pokazao kao profesionalan i pouzdan partner sa dobrim spektrom proizvoda, ali istraživanje je ukazalo i na nedostatak stvarne strategije brenda kompanije kao i brenda proizvoda i usluga.
Izgradnja strategije brenda
Kako se ne bi izgubili u svim izazovima i svim ključnim tačkama na koje pažnja mora biti usmerena, neophodno je da pratimo jasnu i veoma preciznu metodologiju. Kako je već napomenuto usled nedostatka jasne vizije i strategije, prvo što smo uradili bilo je definisanje platforme brenda. U osnovi radi se o jednoj stranici teksta koji sadrži sve ključne elemente od kojih je jedan brend sačinjen. Ti elementi su:
Pozicioniranje brenda ima za cilj da za manje od 30 sekundi odgovori na pitanje: „Kakva iskustva brend nudi i zašto su ona jedinstvena?“
Misija je zajednički cilj koji treba da motiviše svakog zaposlenog svakog jutra kada krene na posao.
Vizija opisuje ambicije koje želimo da postignemo, ne samo za sebe, već i za svoje zaposlene i za svoje klijente. Na globalnom nivou opisuje uticaj brenda na tržište i na svoje okruženje.
Vrednosti su glavni stubovi bredna i predstavljaju ono što daje vrednost samom brendu.
Slogan (tagline) definiše jedinstvenu teritoriju brenda. Svrha slogana je da podstakne i postigne interakciju sa kupcima, klijentima i partnerima.
Možda zvuči previše pojednostavljeno da definisanje strategije može stati na jednu stranicu sa samo 5 svojih elemenata, ali mi čvrsto verujemo da svako u kompaniji (od logistike do prodaje, od direktora do office menadžera) mora biti u stanju da lako razume i promoviše ove elemente. Upravo zato treba nastojati na očuvanju jednostavnosti. Kako inače očekivati od drugih da dele iste ambicije ukoliko je strategija isuviše komplikovana?
Sledeća faza pozicioniranja brenda
Platforma brenda je samo prvi korak, to je verbalna suština onoga što bi trebalo da predstavlja strategiju, i vodilja za sve buduće aktivnosti kompanije. Stoga, naš posao se ne završava ovde. Da bi se obezbedilo da brend živi i bude transparentan široj publici, potrebno je izraziti ga ne samo na verbalan način, već i na sve druge moguće načine. Zato smo za našeg klijenta pripremili spisak predloga (ali i rešenja za svaki od njih) kao što su: kreiranje novog imena i korporativnog identiteta (logo redizajn), ažuriranje veb sajta, kreiranje promotivnog materijala za online marketing, pa čak i renoviranje izložbenog prostora.
Da, sve ovo je moguće kada imate samo jednu stranicu teksta – jer samo je nekoliko reči dovoljno da se postigne mnogo.
O Nadalex agenciji
Nadalex je copywriting i brending agencija u potpunosti posvećena vašoj verbalnoj strategiji. Iz naših kancelarija u Beogradu, kao i u Lozani (Švajcarska) poslujemo sa klijentima širom Evrope.